گزارشی از جلسه نقد و بررسی کتاب «کارنامه فیاض: مجموعه آثار دکتر علی اکبر فیاض» اکران مردمی فیلم سینمایی «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی و الناز حبیبی در سینما هویزه مشهد + فیلم سینما، آینه استحاله فرهنگی حضور زنان مشهدی در طرح طوبی، باعث هم‌فکری و هم اندیشی و تبلیغ عفاف و حجاب می‌شود یادی از غلامرضا صدیق غریب، معلم فرهیخته مشهدی| شاعری که غریب نبود تربیت ۱۵۰۰ مُبلّغ با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور نگاهی به سریال «اکازیون» به کارگردانی مسعود اطیابی| در سخیف بودن، استثنایی وجود ندارد! خلاقیت در هنر، هدایتگری در معلمی نشست طرح ملی طوبی، در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد برای معلم مهربان و روشنگرم «ناخن‌کشیدن روی صورت شفیع‌الدین»، رمانی از قاسم فتحی منتشر شد مسعود اسکویی درگذشت + علت فوت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ جای خالی طنز صادق و دلسوزانه «گل آقا» تجربه‌ای دلنشین: کنسرت محسن ابراهیم‌زاده در برج میلاد محمدرضا اربابی: در نمایش «میتینگ»، با نسل جوانی رو‌به‌رو هستید که مسائل روز را می‌شناسد
سرخط خبرها

کتاب «شعر‌های رودخانه» در جشنواره  شعر فجر برگزیده شد

  • کد خبر: ۲۰۹۸۶۲
  • ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
کتاب «شعر‌های رودخانه» در جشنواره  شعر فجر برگزیده شد
کتاب «شعر‌های رودخانه» اثری از انتشارات به‌نشر در هجدهمین دوره جشنواره شعر فجر شایسته تقدیر شناخته شد و محمود پور وهاب شاعر اثر مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز، در هجدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر، ۲ هزار ۶۲۶ عنوان کتاب چاپ اول سال ۱۴۰۱ در ۵ بخش شعر کلاسیک، شعر نو، محاوره، کودک و نوجوان و «درباره شعر» که اختصاص به نقد و پژوهش‌های ادبی دارد، مورد ارزیابی و داوری قرار گرفت.

بنا بر انتخاب هیات داوران، ۱۰ اثر برگزیده شد و کتاب «شعر‌های رودخانه» اثری از انتشارات به‌نشر در بخش شعر کودک و نوجوان اثری شایسته تقدیر شناخته شد و مورد تقدیر قرارگرفت.

کتاب «شعر‌های رودخانه» سروده محمود پور وهاب با تصویرگری سحر فرهادروش توسط انتشارات به‌نشر (آستان قدس رضوی) منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این مجموعه حاوی ۱۰ شعر در مورد تجربه‌ها و دیده‌های محمود پور وهاب از گردش در طبیعت و لذت حضور در کنار رودخانه است که او در این مجموعه شعر، هر بار از زاویه دید مختلف به رودخانه نگریسته و اندیشمندانه میان مخاطب کودک و طبیعت پیوند برقرار می‌کند.

محمود پوروهاب داستان‎ نویس و شاعر کودکان و نوجوانان و برگزیده جشنواره‌های مختلف در کشور  متولد سال ۱۳۴۰ در شمال کشور بوده و در حال حاضر ساکن قم است.

از پوروهاب بیش از ۱۵۰ کتاب در زمینه داستان‌های مذهبی، شعر و زندگی‌نامه منتشر شده و مقاله‌های بسیاری درباره شعر و نقد ادبی دارد.

«زبان گنجشک‌ها را بلد است»، «آخرین مهاجر»، «آن روی زیبا»، «تن‌ها زندگی می‌کنی» و «سال‌های بردگی» از دیگر آثار این نویسنده است.

خانه سنگ، شانه، بلبل، تمشک، دعا، دست دریا، آبشار، رستوران، قورباغه و اشتباه عنوان‌های شعر این مجموعه از اشعار غنایی است که با زبان و بیان ساده و روان می‌کوشد با استفاده از موسیقی کلام و اشعار آهنگین، زیبایی‌های طبیعت و رودخانه را به کودک بنمایاند، ذوق هنری او را پرورش دهد و کودکان را تشویق کند که با دیدی تازه و خیال انگیزتر به دنیای پیرامون خود نظر کنند.

کتاب «شعر‌های رودخانه» سال گذشته در قطع رحلی، شمارگان دو هزار نسخه منتشر و با قیمت ۳۵ هزار تومان  در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->